Blogg

Cykelweekend på Medevi Brunn

Hej och Välkommen till min blogg. Kul att du är här och läser mitt första inlägg, hoppas du kommer att följa mig framöver.

I fredags morse packade vi bilen med cykelgrejor och begav oss till Motala. Jag packade mina cykelgrejer i väskan som jag har fått ifrån Stadium. När vi kom fram besökte vi MTB proffset Anna Öhrström. Hos Anna träffade jag även de andra bloggarna Madelene och John, det var sååå roligt att träffas IRL. Vi fikade i solen och hade det jättemysigt, kolakakorna smakade mums.  Anna hade fixat så att jag och Madde fick låna varsin mountainbike och vi cyklade ut på en jätte rolig tur , ”MTB Vätterns”  korta slinga på  25 km.  Nu är jag helt såld på mountainbike och jag vill ha en egen MTB  och cykla MTB orientering på. Ulrika, marknadschefen på Vätternrundan hade ordnat rum på Medevibrunn till oss, ett mysigt ställe utan tv på rummet. När jag öppnade dörren till rummet som jag skulle bo i så stod det ett kit på bordet med olika salvor och ett kort ifrån Medevi med bl.a. ringblomssalva, den ska jag ha när jag tränar och cyklar Tjejvättern. Tack snälla Helena med personal, salvorna är verkligen välbehövliga.

På lördagen åt vi en god frukost på värdshuset, och sedan kom Roger från Vätternrundan och hade teori lektion i landsvägscykling med oss. Därefter åkte vi ut på en cykeltur på ca 5mil och tränade på det vi hade lärt oss.  Jag cyklade på min Cresent cykel och jag hade på mig cykelkläderna från Craft. Roger bjöd på en lång fika hemma hos sig . Vi tog ett stopp vid Varamon Beach och det kändes som om vi var på Mallorca. Vi fortsatte att träna på allt som vi hade lärt oss, bland annat belgisk kedja och eftersom vi  hade en jättebra coach så var det inte så svårt att cykla i klunga. Idag kände jag mig inte riktigt kry, men jag kämpade på så gott jag kunde och orkade, man vill ju inte missa allt detta roliga som vi får vara med om denna vloggar helg.  Antagligen hade jag fått solfrossa och ätit för dåligt. Nu har jag lärt mig att man ska äta något var 20:e minut och smörja in sig med solcreme 30.  Jag har fått  ett matschema ifrån Mikaela Strand på PR Shape och jag märkte att jag hade ätit alldeles för lite för all den träning som jag gjort, jag behöver nog ta lite extra vitaminer också. Jag har  lyckats få en riktig cykelbränna som bara svider lite 😉

Söndag morgon åt vi frukost och sedan tog vi farväl av varandra. Tobbe åkte ner till Motala och cyklade med Motala CK på cykelns dag . Jag, Madde och Tobias åkte hem. Vi har haft en toppen cykelhelg och vi har träffat en massa snälla och duktiga cyklister som lärt oss massor av tips och trix. Vädret har varit toppen, varmt och soligt. Nu vet jag hur det är att cykla i värme också 🙂

Tack alla för denna helg!

Nellie

Ung cyklist

Hej jag heter Nellie Månsson, 15 år i år och jag kommer från Kungälv. Jag tränar orientering med Göteborg-Majorna orienteringsklubb, rider och går på gym och kör spinning på Friskis och Svettis i Kungälv. Jag och några tjejer från min orienteringsklubb håller på med en tjejklassiker, och tjejvätternrundan är sista delen för mig att klara av tjejklassikern. Som en del av träningen inför tjejvätternrundan skall jag börja cykla med TeamKungälv och gå på olika spinningpass hade jag tänkt. Jag hade även tänkt köra löpning och styrketräning. Jag har testat flera olika idrottsgrenar sen jag var liten och började intressera mig för cykling i och med tjejklassikern, och jag ser verkligen fram emot att dela med mig av resan till målet i Motala. Jag Vloggar nu för Tjejvättern och den 18-20 maj är jag gäst instagrammare för Vätternrundan. När det gäller blogg så är jag inte helt ny men inte så erfaren heller.