Vill du annonsera på cykla.se?
Cyklingen fortsätter att explodera i Sverige. Såväl motionscykling som cykelpendling ökar kraftigt och för varje år som går slås nya rekord vad gäller försäljning av cyklar. Genom Cykla.se vill Vätternrundan öka intresset ytterligare.
Cykla.se finns till för att inspirera och informera om cykling i synnerhet och motion i allmänhet. Till unga som gamla, cykelfantaster som vardagscyklister, motionärer som tävlingsåkare.
Kontakta vår annonssäljare:
Thomas Bergkvist,
070-7803106, thomas@mediaspjuth.se
Annonsformat på cykla.se
På Cykla.se finns det möjlighet att annonsera i fyra format: Overlay-annons, toppbanner, XL-banner samt content banner. Dessutom kan du köpa en redaktionell annons.
Toppbanner
Storlek: 1567×900 (desktop), 480×603 (mobil).
Tillåtna filformat: .png, .jpg, .gif, .mp4.
Utrymme: En heltäckande popup-annons.
Toppbanner
Storlek: 980×160 px (desktop) och 730x190px (mobil).
Tillåtna filformat: .png, .jpg, .gif.
Maxvikt: 100 kb.
Utrymme: Överst på alla sidor på desktop och mobil, samt mellan annonserna på Köp- & säljmarknaden.
XL-banner
Storlek: 300×500 px (desktop) och 730×540 (mobil).
Tillåtna filformat: .png, .jpg, .gif.
Maxvikt: 100 kb.
Utrymme: Startsidan (två platser), i vänsterspalten på varje artikel (desktop) alternativt under varje artikel (mobil) samt i högerspalten såväl på Köp- & säljmarknaden som i event-kalendern.
Banner
Storlek: 300×250 px (desktop).
Tillåtna filformat: .png, .jpg, .gif.
Maxvikt: 50 kb.
Utrymme: Startsidan (två platser), i vänsterspalten på varje artikel (desktop) alternativt under varje artikel (mobil).
Redaktionell annons
En annonsmärkt artikel som ligger som huvudbild i karusellen på sajten under minst tre dagar och i någon av de övriga karusell-bilderna i ytterligare minst en vecka. Under en månad ligger den också som nummer två i artikelflödet.
Annonseringspriser
För priser kontakta annonssäljare ovan.