Träningsprogram

Så tränar du vecka 23

Måndag: 

Vila.

Tisdag: 

Tempoträning

Kontrollerad tempoträning fyra gånger 15 minuter. Välj den kadens du presterar bäst på.

Onsdag: 

Vila.

Torsdag: 

Tempoträning

Kontrollerad tempoträning fyra gånger 15 minuter. Välj den kadens du presterar bäst på.

Fredag: 

Vila.

Lördag: 

Distans- och intervallträning

Distansträning med varierad kadens intensitet, en timme.
Intervallträning med maximal intensitet, fem gånger 30 sekunder. Vilan mellan intervallerna är tio gånger så lång som intervalltiden.

Söndag:  

Distans- och intervallträning

Distansträning med varierad kadens intensitet, tre timmar.
Intervallträning med maximal intensitet, fem gånger 30 sekunder. Vilan mellan intervallerna är tio gånger så lång som intervalltiden.

LYCKA TILL!

Träningsguiden är framtagen av coachingföretaget Aktivitus Testklinik som arbetar med individanpassad träning. Aktivitus är marknadsledande på fystester och individuell träningsrådgivning för motionärer och tar fram träningsrecept anpassade efter fysprofil, bakgrund, målsättning och träningsmöjligheter. Allt för bästa effekt på minsta insats. Denna guide ska ses som just en guide och är väldigt generell.

För dig som ska cykla Vätternrundan rekommenderas främst att träna på det som gör mest skillnad.